wtorek, 17 maja 2011

e-commerce w Polsce

W Polsce z Internetu korzysta 18 mln osób. Dzięki temu handel online rozwija się tutaj bardzo dynamicznie. Rzesza osób z tej puli korzysta z oferty sklepów internetowych. Już 3% całego handlu w naszym kraju odbywa się za pomocą kliknięcia myszką. Jest to relatywnie dużo, jednak znacznie odbiegamy od rynków Europy Zachodniej, gdzie stosunek ten jest znacznie wyższy – handel w Internecie pokrywa aż 10% ogólnej sprzedaży w tych krajach. Mamy zatem jeszcze wiele do zrobienia.

O wysokim tempie rozwoju rynku e-commerce w Polsce świadczy także lawinowy wzrost ilości firm prowadzących sprzedaż za pośrednictwem Internetu. Tylko w 2010 r. liczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła o 27%, do ponad 9,6 tys. Analitycy szacują wartość tego segmentu rynku na ok. 7, 5 mld zł. Dotego należy doliczyć ponad 7 mld zł pochodzących ze sprzedaży za pośrednictwem portali aukcyjnych.



Jakie korzyści przemawiają za tym, aby przedsiębiorcy przenosili swój handel do Internetu? Od razu nasuwa się przynajmniej kilka powodów, ale najbardziej do przedsiębiorcy przemawia jeden – koszty. Prowadząc sklep w Internecie przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić zarówno na wynajmie powierzchni biurowych, jak i na kosztach związanych z zatrudnianiem pracowników. Gdy połączymy to ze skalą – ilością potencjalnych klientów – rachunek zaczyna być prosty.

Od kilku lat zauważamy pewną stabilizację w tym segmencie. Można to zauważyć badając dynamikę wzrostu sprzedaży online. Według szacunków Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB), w 2009 r. łączne obroty polskiego rynku internetowego handlu B2C i C2C wyniosły 13,43 mld zł i zgodnie z wcześniejszymi prognozami wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim o 22%. Zmniejszona dynamika wzrostu (w 2008 było to 36,4%) świadczyć może o ustabilizowaniu się rynku i osiągnięciu pewnej dojrzałości. Na osłabienie trendu wzrostowego wpłynęło również spowolnienie gospodarcze i zmniejszony popyt, zwłaszcza w niektórych, niezwykle znaczących w e-commerce sektorach, takich jak RTV, AGD i IT.

7 komentarzy:

  1. Dziś rynek ecommerce jest już porównywalnie wielki do normalnego rynku sprzedażowego. Stosując rozwiązania płatnicze https://www.cashbill.pl/integracja/integracja-platnosci-online-cstore jesteśmy obsługiwani bezpiecznie i szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz odpowiednich rozwiązań płatniczych warto jest również zapewnić naszym klientom szeroki wybór metod wysyłki. Aby to zrobić mój sklep zdecydowałem się połączyć z systemem Sendit, który integruje go z bogatą ofertą przewoźników. Nadaną przy pomocy Sendit paczkę, można potem monitorować za pomocą narzędzia do śledzenia przesyłek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/. Integracja z Sendit jest bardzo korzystna i dzięki niej możemy zminimalizować koszta przesyłek.

      Usuń
  2. Ogólnie rynek sprzedażowy w Polskim internecie ma się dobrze. Jak ostatnio odwiedziłam serwis https://zaplacmandat.pl/ to byłam bardzo zaskoczona i to oczywiście pozytywnie. Fajnie, że nie musimy już stać w długich kolejkach jeśli byśmy chcieli zapłacić mandat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednym z ciekawych rozwiązań dla firm z branży ecommerce są systemy erp. Wdrożenie systemu erp https://www.connecto.pl/demo-xl/ może przynieść firmie liczne profity. Jednym z nich jest usprawnienie zarządzania poszczególnymi działami np. księgowością, czy magazynem oraz ich integracja między sobą. Takie rozwiązanie jest bardzo innowacyjne i ma wpływ na konkurencyjność naszej firmy na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele rozwijających się w branży ecommerce firm, decyduje się na wdrożenie zaawansowanych rozwiązań CRM, które służą przeważnie do optymalizacji wszelkich procesów związanych z sprzedażą, bądź marketingiem. Warto pamiętać, że darmowe systemy CRM nie są tak wydajne jak ich płatne odpowiedniki https://craftware.pl/darmowy-system-crm-czy-warto/. Ma to związek z tym, że płatne rozwiązania są stale rozwijane i aktualizowane. Z tego względu darmowe CRM używane są przeważnie do przetestowania umiejętności pracowników firmowych oraz ich gotowości na nowe wdrożenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakby nie było to na pewno dziś całkiem sporo osób korzysta ze sklepów internetowych i ja również do tej grupy należę. Lubię jeszcze czasami zajrzeć do https://smartix.pl/ aby dowiedzieć się co nieco na temat różnych nowinek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie bardzo ważną sprawą jest to, aby mój sklep internetowy działał poprawnie. Właśnie dlatego jestem zdania, że ciekawie na stronie https://push-ad.com/blog/jak-automatyzowac-prace-on-site-i-zwiekszac-ruch-na-stronie/ napisano to jak można zautomatyzować niektóre działania na stronie.

    OdpowiedzUsuń